Kunt u zich een leven voorstellen zonder wasmachine, koffiezetapparaat, centrale verwarming, vaatwasmachine? Hoogstwaarschijnlijk niet! Onze voorouders hadden al deze apparaten niet en hadden een veel arbeidsintensiever leven dan wij. Stel u maar eens voor om alle was op de hand te moeten doen, een pannetje water koken om koffie te zetten,de kachel met hout aan te moeten maken, en iedere keer weer alle kopjes en borden met de hand af te moeten wassen! U zou geen tijd meer over hebben om dingen te doen die echt belangrijk zijn i uw leven! Vandaar dat veel van onze voorouders, en dan met name onze “voor-moeders” geen baan buitenshuis hadden en zich volledig moesten richten op het huishouden…. Dit nam de gehele dag in beslag omdat alle bezigheden meer tijd kostten dan dat ze ons tegenwoordig kosten.
U heeft dus alle wenselijke apparaten, maar hoogstwaarschijnlijk nog niet echt veel tijd over. Hoe kan dit ? Voor ieder van ons telt een dag 24 uur. Hoe kan het dat de één dan in die 24 uur meer gedaan krijgt dan een ander. Simpelweg door die tijd goed in te delen en optimaal te benutten.
Dit gaat niet vanzelf. U zult hiervoor bepaalde stappen moeten ondernemen waardoor taken eenvoudiger te vervullen en af te ronden zijn. Stel: u wilt stofzuigen maar her en der staan er overal in de kamer vazen, bakken, lampen en andere prullaria. Het kost u dan veel meer tijd om te stofzuigen dan als de vloer leeg is en u niet eerst van alles aan de kant hoeft te schuiven. Ditzelfde geldt voor een badkamer, u wilt deze schoonmaken maar uw wastafel staat vol met allerlei producten . Voor u deze kunt schoonmaken moet eerst alles verwijderd worden en dan pas kunt u aan de slag! Zonde van uw tijd, vooral omdat u waarschijnlijk u de helft ervan niet gebruikt. Dan uw administratie, u dient rekeningen te betalen maar u heeft geen vaste plek waar u uw administratie bewaart. U moet eerst alle rekeningen verzamelen en kunt dan pas beginnen. U bent klaar en vindt dan onder in de lectuurbak toch nog weer een onbetaalde rekening. U kunt weer opnieuw beginnen. Had u een vaste plek gehad waar u stelselmatig uw post opbergt dan loopt u nooit meer de kans dat u moet zoeken naar rekeningen.
Dit alles kost u tijd en dan wel te verstaan verloren tijd. Als organizer kan ik u helpen om orde te scheppen in uw huis of werkomgeving waardoor u vaste routines inbouwt. Alles heeft een eigen plek en u hoeft niet meer te zoeken naar spullen of voorwerpen.
Vorige week hoorde ik van een cliënt dat ze een nieuwe videocamera gekocht had omdat de andere al twee jaar kwijt was. Ze kon hem nergens in huis vinden…….. Toen de camera eenmaal aangeschaft was vond ze hem na twee weken terug! Dit heeft niet alleen veel geld gekost, maar ook heel veel tijd met zoeken naar…. Voor een kleiner bedrag dan dat ze nu aan een nieuwe videocamera heeft besteed had ze minimaal drie dagdelen een organizer in kunnen huren. In eerste instantie kost dat dan geld. Maar ik ben er van overtuigd dat er dan ook andere spullen boven water waren gekomen, die ze anders ook weer had moeten of willen aanschaffen!
Terug naar de apparaten! U kunt zich geen leven zonder voorstellen omdat het u tijd oplevert zonder dat u zich daarvan bewust bent! Stel u een organizer eens voor als een apparaat dat er voor zorgt dat u met al uw werkzaamheden in huis of op uw werk minder tijd kwijt bent, doordat het eenvoudiger makkelijker en sneller gaat…..
Dan is de keus snel gemaakt, tóch?
Waar wacht u nog op?
Neem nú contact op met Organisato, Olga Heinen, Personal Organizer “voor tijd in uw leven”
Tot gauw……