Heb jij dat ook ? Een enorme waslijst met klussen? Groot en klein? Om ooit nog een keer te doen en acties die eigenlijk voor een bepaalde datum afmoeten?
Laatst was ik bij een klant, die best heel georganiseerd is.Goede opruimmogelijkheden en -technieken. Maar veel te weinig tijd.
Niet zo verwonderlijk want ze heeft echt een hele volle agenda, een jong gezin en en en …..
Ze wilde en kon van die taken niets afstoten. Ze had een enorme lijst gemaakt met van alles en nog wat aan acties. Ik zeg expres acties , want een to-do lijst was het niet! Van babyfoto’s inplakken( oudste kind is vijf jaar) tot aan het wegbrengen van een kapotte armband. Het één kost echt heel veel tijd maar het andere is een kwestie van doen!
We hebben haar actielijst omgezet naar een to-do lijst met vooral kleine klusjes die naar verhouding weinig tijd in beslag nemen! Zoals de kapotte armband wegbrengen, ondergoed kopen voor de kinderen, middel tegen reisziekte halen, knoop aan overhemd zetten e.d.
Dezelfde middag is ze met deze lijst aan de gang gegaan, kinderen mee, lekker naar buiten!
Haar enorme actielijst was aan het eind van de dag geslonken met wel 10 acties! Gevolg: rust! pfff dat is gewoon gedaan!
Daarnaast hebben we een aantal acties van de lijst gehaald…. gewoon omdat ze op dit moment geen prioriteit hebben en er echt veel te weinig tijd is!
En jij…. hoeveel kleine klusjes heb jij?
Ik vind het fijn als je hieronder een reactie achterlaat!