Alhoewel ik ieder jaar de kerstdecoratie kritisch bekijk is/was dat met een verhuizing in het vooruitzicht dit jaar een extraatje op de verhuis todolijst.
Een plaatselijk restaurant deed in oktober een oproep voor kerstspullen gelijk ben ik de garagezolder opgegaan om van alles uit te zoeken. Je moet weten dat deze zolder echt mijn opslag is voor alle decoratie (Kerst, Pasen, zomer, herfst e.d.) en heel veel vazen en schalen.
In het verleden maakte ik rond de Kerst wel zo’n vijftig bloemstukken.
Het hele jaar door verzamelde ik vazen en schalen. Nieuw maar ook bij de kringloop en ook kreeg ik veel van van mensen uit mijn omgeving. De laatste paar jaar maakte ik slechts nog voor een select groepje mensen.
Nadat er een grote hoeveelheid naar het restaurant is gegaan heb ik alles bij elkaar gezet wat ik echt mee wil nemen naar ons nieuwe huis en in een andere hoek dat wat weg mag. Uitsluitend een doos oasis gekocht en verder alles uit voorraad en heel veel opgemaakt.
Dat betekent dat er nu nog drie bakken over zijn met kerstspullen.
Tegelijkertijd zijn er behoorlijk wat vazen en schalen de deur uit gegaan. Lang leve de weggeefhoek.
Vorige week in mijn vakantie 🙁 heb ik alle overige vazen en schalen ingepakt en de andere seizoensspulletjes.
Express in niet stapelbare dozen omdat we deze schatten zelf in de auto mee gaan nemen simpelweg omdat ik echt te bang ben om dit door verhuizers te laten doen. Als er dan iets kapot gaat heb ik het tenminste zelf gedaan.
“Het kaf is van het koren gescheiden” nu zullen we maar zeggen.
Er zal vast nog het een en ander weg gaan als we er eenmaal wonen.
Kleurtjes die niet meer passen, te groot, te klein. In ieder geval alles wat nu mee gaat is heel en vinden we mooi.
Twee basisregels binnen het organizen die je ook kunt toepassen bij je kerstdecoratie als je niet gaat verhuizen.