Ik hoor het geregeld in mijn omgeving: ik heb geen tijd voor Social Media!
Ik begrijp het wel maar begrijp het ook weer niet!
Dat is niet erg duidelijk hé?
Social Media is iets dat de laatste jaren erg in opmars is gekomen en net als met veel andere “nieuwe” dingen kijken velen eerst de kat uit de boom.
- Ja leuk, maar niet geschikt voor mij.
- Interessant, als ik tijd heb ga ik me er eens in verdiepen
- Ik heb al wel een account maar doe er nog niets mee
Dit zijn enkele uitspraken van de vele excuses die ik dan hoor.
De volgende uitspraak uit een lezing omtrent Social media is mij het meest bijgebleven:
“Als je bedrijf op dit moment niet actief is op Social Media kun je beter nu al vast een plekje in het Openlucht Museum reserveren, want daar staat je bedrijf dan wel over twee jaar” .
Anno 2013 is zakendoen anders……
De groenteman komt ook niet meer langs de deur, ons salaris krijgen we ook niet meer in een loonzakje, en betalingen ?
Wie betaalt er nog contant?
Wie betaalt er nog contant?
Allemaal dingen die nu heel gewoon zijn, maar nog niet eens zoveel generaties terug ,waren dit nog heel normale manieren om zaken te doen.
Zakendoen via Internet en Social Media is dus heel erg van nu.
Eerdergenoemde excuses mogen dus niet tellen.
Eerdergenoemde excuses mogen dus niet tellen.
Je laat de telefoon toch ook rammelen omdat je zogenaamd geen tijd hebt om hem op te nemen?
Veel bedrijven hebben hier een telefoniste voor.
Deze zorgt ervoor dat anderen binnen het bedrijf tijd hebben voor de corebusiness.
Deze zorgt ervoor dat anderen binnen het bedrijf tijd hebben voor de corebusiness.
Wil je echt zaken doen via internet en Social Media dan moet er tijd voor vrij gemaakt worden.
En heel vaak ontbreekt dat juist: Tijd.
En heel vaak ontbreekt dat juist: Tijd.
Eens….. helemaal eens!
Mijn slogan is niet voor niets : “Voor méér tijd en geld in je leven in je leven”
Als Personal Organizer kan ik adviezen geven hoe je Social Media in kunt zetten zonder de het je enorm veel tijd kost.
Ik kan de eerste aanzet geven voor het maken van een Social Media account.
Als ervaringsdeskundige is dit voor mij : een fluitje van een cent……
Zelf ben je er waarschijnlijk uren mee bezig om het een en ander uit te zoeken! Dit kost tijd en geld.
Neem eens vrijblijvend contact met me op hoe ik kan zorgen “Voor méér tijd en geld in je leven”.
Of kijk eens bij mijn workshop “Hoe zien ze je” ?